marți, 30 septembrie 2008

Recunostinta, regrete, iubire...


"Din pacate, nu stiu sa le spun oamenilor pe care ii iubesc cat de mut ii iubesc. Imi ascund, dintr-o proasta pudoare, ori din timiditate, ori din mandrie rau inteleasa, ori din toate aceste motive la un loc, nevoia mea dureroasa de ei, recunostinta pentru tot ce mi-au dat, regretele pentru tot ce nu le-am dat eu. " (Octavian Paler, "Viata ca o corida")

Cred ca nici ceva ce as scrie eu nu ar putea exprima mai bine aceste lucruri... De multe ori, nu sunt capabila sa le zic celor pe care ii iubesc cat de mult tin la ei, cat de importanti sunt pentru mine, si cat de mult apreciez ceea ce fac ei pentru mine, cat de mult imi pare rau pentru lucrurile pe care nu le-am putut face pentru ei... Capacitatea mea redusa de a-mi exprima sentimentele ii poate face pe cei din jurul meu sa creada ca sunt rece, ca nu imi pasa, ca nu tin la ei... Din contra, cu cat imi sunt mai intense sentimentele pentru cineva, cu atat imi e mai greu sa mi le exprim prin cuvinte... Cand simt cuvintele ca au incarcatura mare, cand vreau sa le rostesc sa-mi exprim gandurile si afectiunea, acea incarcatura le opreste sa iasa din mine, imi pune un stavilar la gura, corzile vocale imi paralizeaza, si ramane linistea...

6 comentarii:

P.R. spunea...

pe ceilalti pot sa ii doara asta...poate cu timpul,o sa se schimbe asta...o sa poti sa iti exprimi mai bine cea ce simti

P.R. spunea...

recunostiinta?cui?

Dia spunea...

stiu ca ii doare... de aceea, am inceput sa ma schimb, am inceput sa fiu mai deschisa, am invatat putin cum sa ma deschid, si invat mereu cum sa o fac tot mai bine :D)

Dia spunea...

"Imi ascund [...] recunostinta pentru tot ce mi-au dat, regretele pentru tot ce nu le-am dat eu."
Eu inteleg din asta...recunostinta lui fata de cei care i-au dat...

Aly spunea...

Si eu te iubesc mult...

Anonim spunea...

de multe ori ne este greu sa spunem lucrurile ce le simtim...ne este teama ca in cuvinte s-ar pierde din valoarea lor, ca sentimentele transcrise in cuvinte devin seci si fara rezonanta...tacerea ascunde lucruri care mintea celui de langa tine nu le imagineaza, sentimente care l-ar uimi pe celalalt...dar teama ne face ne scufundam gandurile in liniste si sa le uitam, fara ca celalalt sa stie macar ce pierde...